ITIL® – beneficii și barierele succesului

De ceva timp s-a observat faptul că Managementul IT a trecut printr-o tranziție, de la focusul avut pe administrarea tehnologiei în sine, la utilizarea tehnologiei cu scopul de a ajuta afacerile să își atingă obiectivele strategice.

În prezent, multe organizații se orientează către “Information Technology Infrastructure Library”, cunoscut și sub abrevierea ITIL®, pentru a-și atinge obiectivele. Organizațiile mari continuă să extindă inițiativele ITIL® într-un ritm benefic companiei, însă într-un ritm mai lent. Obstacolele întâlnite în cadrul acestui proces sunt reale, iar beneficiile sunt uneori greu de cuantificat. Mai mult, actuala criză economică nu este favorabilă investițiilor în programe de îmbunătățire pe termen lung, cum ar fi ITIL®. Pe de altă parte, o scădere a volumului afacerilor poate fi cel mai bun moment pentru a face modificări în procesele și serviciile IT, deoarece personalul poate avea mai mult timp pentru astfel de inițiative.

ITIL® este cea mai cuprinzătoare abordare pentru standardizarea operațiunilor IT și îmbunătățirea managementului general. În prezent, este utilizat de mii de companii din întreaga lume cu rezultate dovedite. Majoritatea managerilor IT se luptă cu o lipsă de structură și un mod de funcționare reactiv care însoțește o lipsă de procese și proceduri. ITIL® oferă o soluție pentru punerea în aplicare a pieselor puzzle-ului pentru a adopta o abordare mai proactivă pentru îmbunătățirea performanței organizației IT.

Printre beneficiile adoptării și utilizării ITIL® se numără:

  1. Analiza IT și Business
    ITIL® nu este compatibil doar cu cadrele de management de proiect. De asemenea, este compatibil cu obiectivele unei afaceri. Prin administrarea departamentului IT ca furnizor de servicii, ITIL® transformă IT-ul într-o parte de bază a activității, în timp ce ITIL nu creează strategii de afaceri,  ci le sprijină.
  2.  Calitatea crescută a serviciilor și satisfacția clienților
    Celelalte procese ITIL® includ managementul relațiilor de afaceri și managementul nivelului serviciilor. Acestea vă pot ajuta echipele să înțeleagă și să gestioneze așteptările clienților. Utilizarea procesului de gestionare a disponibilității ITIL® vă ajută să vă asigurați că serviciile IT sunt întotdeauna disponibile pentru client.
  3.  Avantaj competitiv
    ITIL® permite organizațiilor să ofere valoare clientului. Cu accentul său pe schimbările pozitive continue, nu este de mirare că multe organizații adoptă ITIL®. La urma urmei, un mediu agil permite întreprinderilor să crească. În același timp, controalele și soldurile ITIL® mențin satisfacția clienților ridicată și avertizează asupra riscurilor inutile.

Beneficiile enumerate anterior sunt doar o parte din seria beneficiilor care pot fi identificare de la companie la companie, însă nu trebuie uitate si posibilele bariere care pot apărea atunci când o companie adoptă strategiile ITIL®.

  1. Procesul de implementare este de lungă durată și necesită training îndelungat.
  2. Efort susținut care poate fi perturbat ușpr de nevoile pe termen scurt.
  3.  Impunerea schimbării modului de lucru a organizației poate perturba bunul mers al activității.

Indiferent de alegerea făcută de companii, implementarea ITIL® trebuie să fie o alegere certă, bazată pe o analiză în prealabil.

Pentru a da startul pregătirii, recomandarea noastră de dezvoltare profesională este parcurgerea modulului ITIL® Foundation.

Pentru informații, nu ezita să ne contactezi pe askformore@bittnet.ro

*ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.*

New call-to-action
New call-to-action
Menu