Cum ne ajută abordarea ITIL® – noțiuni generale

ITIL® este o schemă de certificare recunoscută profesional la nivel internațional, ce oferă îndrumări complete, practice și dovedite pentru crearea unui sistem de management al serviciilor, oferind un glosar comun al termenilor pentru întreprinderile care utilizează servicii IT.

Este o abordare larg acceptată în ceea ce privește managementul serviciilor IT, care a fost adoptată de către persoanele fizice și organizații din întreaga lume. ITIL® oferă un set coerent de bune practici, atât pentru sectoarele publice, cât și pentru cele private la nivel internațional.

Prin ITIL® serviciile IT sunt aliniate la nevoile unei afaceri și susțin procesele de bază ale companiei.

Abordarea ITIL® oferă îndrumări pentru organizații și persoane cu privire la modul de utilizare a IT-ului ca instrument ce facilitează schimbarea, transformarea și creșterea afacerii.

ITIL® propune o serie de cinci publicații în cadrul cărora se regăsește tot ciclul de service ITIL®, începând cu identificarea nevoilor clienților, până la proiectarea și implementarea serviciului și, în final, faza de monitorizare și îmbunătățire a serviciului.

În prezent, ITIL® este adoptat de mii de organizații din întreaga lume, inclusiv NASA, Microsoft și HSBC.

Pentru a începe pregătirea și specializarea în ITIL® este recomandat ca studentul să se focuseze în primă fază pe ITIL® Foundation.

Bittnet Training este centru acreditat Axelos pentru organizarea de traininguri oficiale ITIL®. Cursul de nivel Associate are o durată de 5 zile, urmând ca la finalul acestuia să se susțină și examenul oficial de certificare. Mai multe informații privind ITIL® Foundation pot fi accesate aici.

Meniu