Transformarea digitală în perioada COVID-19

Pandemia anului 2020 a reprezentat un catalizator major al schimbărilor rapide pentru multe organizații. Aceasta a evidențiat valoarea investițiilor în transformarea digitală de la început, pentru cei care au făcut-o, în timp ce, pentru majoritatea companiilor a declanșat o ușoară nesiguranță în activități.

Ce pot face companiile pentru a îmbunătății această aliniere?

Prioritatea numărul 1: Transformarea digitală

Din momentul în care virusul a devenit o amenințare din ce în ce mai aproape de realitatea pe care o știam cu toții, multe companii au acționat admirabil în situație de criză, dovedind un nivel de agilitate de care unele dintre acestea nu erau conștiente. Cu toate acestea, multe dintre companii, încă mai mai au multe îmbunătățiri de făcut.

Conform unui studiu realizat recent de AppDynamics se desprind 3 concluzii importante:

  • De la apariția COVID-19, aproape două treimi din membrii personalului IT spun că sunt responsabili pentru sarcini și activități pe care nu le-au mai făcut până acum.
  • 65% dintre angajați raportează faptul că au implementat proiecte de transformare digitală în timpul pandemiei care anterior au fost considerate ca fiind “inutile”.
  • Între timp, 59% recunosc sunt de acord cu faptul că o mare parte din timpul lor se focusează pe rezolvarea problemelor pe termen scurt.

Transformarea digitală este o călătorie

Cu toate că nu știm exact când va lua sfârșit pandemia, putem afirma faptul că trecerea de la lucrul fizic, de la birou, la lucrul remote a fost și este o uriașă curbă de învățare. Tehnologia întreprinderii poate fi un exemplu în acest sens. Ce tehnologii au fost esențiale pentru ca organizația dvs. să-și continue activitatea ca de obicei, pentru a genera aceeași valoare, pentru a colabora eficient?

Similar, la intersecția dintre tehnologie și productivitate, a existat o curbă semnificativă de învățare când vine vorba de managementul forței de muncă. În ultima perioadă auzim tot mai des întrebările: “Tu și echipa ta sunteți la fel de productivi pe cât ați putea fi în mod normal? Cum faci acest lucru?” Conform unui studiu realizat de Gartner, doar 16% dintre organizații spun faptul că monitorizează și colectează date “pasive” venite de la angajați – adică date despre conectările și deconectările virtuale, utilizarea computerului și a telefonului etc.

Cu alte cuvinte, nu este suficientă implementarea proceselor și practicilor esențiale pentru a permite forței de muncă să-și desfășoare activitatea în parametri normali. Acesta este doar primul pas.

Adevărata agilitate organizațională este o caracteristică care transcende tehnologia și infrastructura.

Este timpul să fim agili

Indiferent de ceea ce va aduce  pandemia, pentru a avea rezultatele dorite este nevoie de agilitatea organizațională, care va transforma strategiile digitale ale unei companii pentru a stimula valoarea afacerii. Doar în acest mod, organizațiile vor putea să se protejeze eficient împotriva următoarei etape a pandemiei, precum si a oricăror altor evenimente neprevăzute.

New call-to-action