Top 3 lucruri pe care ar fi bine să le știi despre comunicarea asincronă, dacă ești lider în IT

Top 3 lucruri pe care ar fi bine să le știi despre comunicarea asincronă, dacă ești lider în IT

Vizualizări: 9
Pandemia a schimbat semnificativ modul în care lumea se raportează la lucrurile pe care le are de făcut sau la cele de care are nevoie. Aceste schimbări vizează, inclusiv, felul în care oamenii lucrează, remarcându-se, în acest sens, o preferință din ce în ce mai mare pentru munca de acasă. Cu toate acestea, puține organizații au încercat să îmbunătățească experiența angajaților sau au înțeles că există diferențe între cele două modalități de lucru, de la birou sau de acasă.Conform Harvard Business Review este extrem de necesară o schimbare privind modul în care se desfășoară munca de acasă. Tocmai de aceea, ar fi indicat ca liderii din IT să normalizeze faptul că este în regulă ca echipa să nu răspundă în timp real solicitărilor, să amâne anumite întâlniri sau să nu fie prezenți în mediul online în orice moment al zilei. Toate aceste aspecte sunt asociate, mai nou, cu ceea ce poartă numele de „comunicare asincronă”, adică acel tip de comunicare în care mesajele nu sunt transmise sau primite în timp real. În continuare, îți vom prezenta câteva lucruri pe care ar fi bine să le știi despre comunicarea asincronă, așa că dacă vrei să le descoperi, te invităm să parcurgi informațiile de mai jos.

1. Productivitate ridicată și bunăstare

Echipele care utilizează, mai degrabă, comunicarea sincronă, combinată cu cea asincronă au parte de mai multă eficiență și de o stare de bine în mediul de lucru remote. Cu un mic efort din partea companiilor, dar și a liderilor de a încuraja comunicarea asincronă, membrii echipei pot fi mai fericiți, se pot simți mai împliniți și pot experimenta o comunicare sincronă și de calitate, unii cu alții, indiferent de locul în care s-ar afla (sursa: Forbes).

2. Informații accesate oricând 

Mesajele precum cele de informare sau de actualizare a unui anumit status, în general, cele care nu necesită un răspuns obligatoriu pot fi încadrate în categoria de mesaje asincrone și independente. Mai exact, persoanele care doresc să afle detalii despre un anumit subiect, pot accesa direct informațiile, fără să mai fie necesar să programeze o întâlnire pentru a fi puse în temă de către altcineva.

3. Tooluri care fac munca mai plăcută

Comunicarea asincronă poate fi implementată cu ajutorul unor instrumente, menite să eficientizeze procesul de lucru. Iată câteva dintre cele pe care le poți utiliza și tu:

a. Task boards

Potrivit datelor publicate de Campaign Monitor, în medie, o persoană poate trimite și primi până la 121 de mailuri pe zi, iar conform Tech Jury, peste un miliard și jumătate de mesaje sunt transmise lunar folosind platforma Slack. În acest sens, verificarea mesajelor la câteva minute, de exemplu, se poate transforma într-o dependență. Un instrument precum task boardul poate aduce câteva schimbări pozitive și asta pentru că toolul oferă o imagine clară despre ritmul de lucru al colegilor și momentul în care aceștia sunt implicați într-un proiect sau altul. În plus, comunicarea se realizează mult mai ușor, membrii unei echipe având posibilitatea să lase comentarii, întrebări și să răspundă, la rândul lor, fără să simtă presiunea mailurilor sau mesajelor trimise în timp real.

b. Shared Documents

Instrumente precum Google Docs, Dropbox Paper sau Invision sunt doar câteva exemple care permit membrilor echipei să lucreze în mod asincorn într-un document, fără a simți presiunea controlului. Acest tip de documente vin la pachet cu diferite funcții, printre care posibilitatea de a eticheta pe cineva și de a lăsa adnotări.

c. P2 – Platforma care permite echipelor să interacționeze fără întrerupere

Atunci când sunt fericiți și se simt bine, angajații vor veni cu drag la birou și își vor dori să rezolve taskurile cât mai bine. Orele suplimentare și responsabilitățile care par să nu se încheie pot distruge motivația celor din echipă. Pentru a nu ajunge în această situație neplăcută, ar fi bine ca un lider să vină cu tot felul de inițiative sănătoase, de la activități în aer liber, până la câteva gustări sănătoase, astfel încât stresul la nivelul echipei să fie redus și toată lumea să fie în continuare motivată (sursa: Lifehack).

Așadar, motivația în leadershipul din domeniul IT depinde de numeroși factori. Cu toate acestea, un lider știe că rezultatele bune pe care vrea să le bifeze depind tocmai de modul în care acesta reușește să se motiveze pe el, dar și pe cei din echipa pe care o coordonează.

Știm cât de greu îți este să formezi sau să găsești un lider pentru echipa voastră tehnică. Știm că oamenii tehnici nu agreează orice training. De unde știm? Pentru că rulăm programe de învățare pentru echipe de peste 20 ani. Deși mulți dintre colegii tăi sunt entuziasmați de ideea de a fi promovați, în foarte scurt timp ajung să se confrunte cu provocări legate de managementul echipei, cum ar fi comunicarea, motivarea și dezvoltarea echipei, luarea deciziilor și delegarea.

Programul nostru Leadership MBA este conceput pentru a oferi liderilor echipei tale cunoștințele, instrumentele și abilitățile imediat aplicabile de care au nevoie în noul rol. Bazându-se pe studiile Learner Persona cu privire la particularitățile și preferințele de învățate ale Team Leader-ilor din tech, programul oferă o călătorie de învățare experiențială pe durata a 3-4 luni în funcție de dinamica optimă pentru organizație și participanți. Aceasta începe de la conștientizarea de sine și înțelegerea rolului de lider al echipei, apoi continuă cu motivarea și comunicarea în echipă și în cele din urmă abordează performanța echipei.

New call-to-action