Top 3 criterii pe care să le iei în considerare atunci când vrei să promovezi un lider în echipa ta de IT

Top 3 criterii esentiale în promovarea unui lider în echipa ta de IT

Vizualizări: 4
După o anumită perioadă de timp, se întâmplă să te gândești la anumite schimbări pe care le poți face în cadrul echipei tale de IT. Una dintre ele poate fi promovarea unui membru în poziția de IT leader. Există mai multe criterii pe care le poți avea în vedere înainte de a lua această decizie, iar în rândurile de mai jos, îți vom spune câte ceva despre ele.

Organizarea taskurilor și alte responsabilități

Un angajat se poate descurca excelent la locul de muncă, iar tu poți fi mulțumit de modul în care acesta livrează taskurile și cum își coordonează timpul, în general. Cu toate acestea, conform Inc.com, lucrurile se pot schimba în momentul în care angajatul este pus în situația de a colabora cu un asistent sau de a supraveghea cum își desfășoară activitatea un departament întreg. Ce poți face? Asigură-te că persoana în cauză este capabilă să își asume în totalitate rolul de IT leader, care presupune o gestionare foarte bună a atenției pentru taskurile importante și o delegare potrivită a responsabilităților, atunci când este necesar.

Formarea și gestionarea unei echipe

De asemenea, tot Inc.com atrage atenția cu privire la cât de important este ca un leader să poată identifica oamenii talentați care pot aduce plus valoare companiei, dar și la modul în care un leader reușește să le ofere îndrumare și ajutor membrilor noi din echipă. Există o mare probabilitate ca cel la care te-ai gândit să îl promovezi în poziția de IT leader să nu fie familiarizat cu procesul de recrutare sau cu cel de acomodare a unui nou angajat. Cu toate acestea, este bine să știi că totul se poate rezolva, dacă se dorește. Astfel, asigură-te că persoana pe care vrei să o promovezi în poziția de IT leader este dornică să învețe toate aceste aspecte, iar în timp, cu siguranță, va acumula experiența necesară, iar procesul va deveni unul ușor.

Mai bine întrebi, decât să presupui greșit

Promovarea cuiva din echipa ta în poziția de IT leader poate fi ceva care să te entuziasmeze, însă important este ca același sentiment să îl aibă și persoana la care te gândești să își asume acest rol. Conform Choosepeople.com, este posibil ca aceasta să nu se simtă pregătită, să aibă un program care să nu îi permită sau să considere că este dificil să interacționeze față în față cu mai multe persoane, în general. Alege să porți o discuție sinceră, ia în considerare toate aspectele care pot interveni și, abia apoi, hotărăște dacă ar fi bine să faci această promovare.

Pe lângă toate aceste criterii pe care ar fi indicat să le ai în vedere, înainte de orice decizie, îți recomandăm să asculți discuția pe care am avut-o cu Ionuț Scarlat, ICT Infrastructure and Cybersecurity Director at Orange Polonia. În acest episod, marca F5 podcast, ai ocazia să descoperi ce presupune coordonarea unei echipe de IT, de ce ar fi bine ca mindsetul unei echipe să fie îndreptat spre partea de inovare, dar și multe alte lucruri utile, atât pentru liderii din IT, cât și pentru cei care aspiră să aibă acest rol, într-o zi.

Știm cât de greu îți este să formezi sau să găsești un lider pentru echipa voastră tehnică. Știm că oamenii tehnici nu agreează orice training. De unde știm? Pentru că rulăm programe de învățare pentru echipe de peste 20 ani. Deși mulți dintre colegii tăi sunt entuziasmați de ideea de a fi promovați, în foarte scurt timp ajung să se confrunte cu provocări legate de managementul echipei, cum ar fi comunicarea, motivarea și dezvoltarea echipei, luarea deciziilor și delegarea.

Programul nostru Leadership MBA este conceput pentru a oferi liderilor echipei tale cunoștințele, instrumentele și abilitățile imediat aplicabile de care au nevoie în noul rol. Bazându-se pe studiile Learner Persona cu privire la particularitățile și preferințele de învățate ale Team Leader-ilor din tech, programul oferă o călătorie de învățare experiențială pe durata a 3-4 luni în funcție de dinamica optimă pentru organizație și participanți. Aceasta începe de la conștientizarea de sine și înțelegerea rolului de lider al echipei, apoi continuă cu motivarea și comunicarea în echipă și în cele din urmă abordează performanța echipei.

New call-to-action