Este leadershipul IT diferit în Telecomunicații?

Este leadershipul IT diferit în Telecomunicații?

Vizualizări: 29
În calitate de IT leader ești nevoit să faci față multor provocări, de la cele care implică relația cu clienții și cum răspunzi nevoilor acestora, până la cele despre strategiile utilizate la nivel de echipă, cum reușești să o coordonezi și cum faci ca fiecare membru al unei echipe de IT să aibă un mindset îndreptat spre inovare. Aceste chestiuni sunt valabile în multe dintre sferele care implică o componentă IT, dar mai ales în domeniul de telecomunicații, despre care, Ionuț Scarlat, ICT Infrastructure and Cybersecurity Director at Orange Polonia ne-a oferit mai multe detalii.Citește paragrafele de mai jos și descoperă câteva dintre gândurile lui Ionuț Scarlat despre IT leadershipul din domeniul de telecomunicații, cum ține pasul cu schimbările care apar în acest domeniu atât de dinamic, dar și cum reușește să ofere echipelor pe care le coordonează un model demn de urmat.

Este diferit leadershipul IT în domeniul Telecomunicațiilor?

Ionuţ Scarlat este absolvent al Facultăţii de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Politehnica Bucureşti şi are o experienţă de peste 20 de ani în coordonarea echipelor de IT și livrarea de proiecte la nivel internațional. Recent, în cadrul unui nou episod F5 podcast, am vorbit mai multe cu el despre domeniul IT și despre ce presupune IT leadership în domeniul telecomunicațiilor.

Conform spuselor lui, IT leadershipul din domeniul telecomunicațiilor nu se diferențiază de cel din alte domenii, însă doar până într-un anumit punct. Analizând în profunzime lucrurile, domeniul telecomunicațiilor poate fi considerat unul care aduce un plus de complexitate și care presupune provocări suplimentare. Din rolul de IT leader, provocările pot fi simțite, uneori, mai intens și asta pentru că, așa cum am observat din discuția cu Ionuț Scarlat, leaderul este cel care setează un model pe care membrii echipei să îl urmeze și tot el este cel care are misiunea de a se asigura că echipa sa este pregătită pentru evoluție, pentru orice schimbare care se poate produce în domeniul în care activează.

Mindsetul este cheia reușitei

Care este, astfel, elementul cheie al unui leadership de succes? Potrivit lui Ionuț Scarlat, mindsetul are o importanță extrem de mare. Acesta pune accent pe existența unui mindset centrat pe inovare, pe care fiecare membru din echipă ar fi bine să îl aibă. În acest mod, ideile pot apărea și circula mult mai repede la nivel de echipă, fapt care poate fi benefic pentru o organizație, cât și în relația cu clienții.

Un alt subiect abordat în discuția cu Ionuț Scarlat este cel despre responsabilitățile unui lider din domeniul IT. Acesta ne-a mărturisit că un IT leader este responsabil de rezultatele echipei, de modul în care aceasta livrează anumite proiecte. În acest sens, ar fi bine ca IT leaderul să asigure un cadru prielnic de lucru și să acorde mare atenție modului în care gestionează echipa remote și cum îi integrează pe toți membrii, indiferent de locul din care lucrează.

Ascultă cel mai nou episod F5 Podcast

Multe situații nu au rezultatele dorite din cauza unor neînțelegeri sau a unei exprimări nepotrivite. În acest sens, abilitatea de a comunica eficient, clar și pe înțelesul receptorului este esențială, mai ales în cazul unei persoane care îndeplinește rolul de lider în domeniul IT. Mai mult decât atât, potrivit Business.com, în relația cu membrii echipei, liderii ar fi bine să îi încurajeze pe aceștia să adreseze mai des întrebarea „de ce?” și nu doar întrebarea „ce?”. Odată ce angajații înțeleg foarte bine ce se întâmplă în cadrul companiei sau în legătură cu o situație particulară, vor fi capabili să găsească soluții eficiente și, automat, rezultatele se vor îmbunătăți.

Așa cum observi, leadershipul din domeniul IT presupune o dezvoltare continuă și o deschidere spre a învăța de fiecare dată lucruri noi. Liderii care înțeleg aceste lucruri sunt capabili să găsească soluții potrivite pentru problemele sau situațiile tensionate care pot apărea și devin un exemplu demn de urmat.

Unul dintre cele mai importante roluri ale unui lider din IT este să își ghideze echipa, astfel încât să obțină rezultatele dorite. Mai mult decât atât, conform Mind Tools, este important ca un lider să se ajute atât pe el, cât și pe membrii echipei sale să realizeze lucrurile corect și să se îndrepte, în mod firesc și eficient, către direcția potrivită. Pentru a bifa cu succes aceste aspecte este esențial ca un lider din IT să aibă anumite calități. Drept urmare, îți vom prezenta, în cele ce urmează, cele trei calități cheie pe care este nevoie să le dețină un lider din domeniul IT: caracter, competență și comunicare.

Știm cât de greu îți este să formezi sau să găsești un lider pentru echipa voastră tehnică. Știm că oamenii tehnici nu agreează orice training. De unde știm? Pentru că rulăm programe de învățare pentru echipe de peste 20 ani. Deși mulți dintre colegii tăi sunt entuziasmați de ideea de a fi promovați, în foarte scurt timp ajung să se confrunte cu provocări legate de managementul echipei, cum ar fi comunicarea, motivarea și dezvoltarea echipei, luarea deciziilor și delegarea.

Programul nostru Leadership MBA este conceput pentru a oferi liderilor echipei tale cunoștințele, instrumentele și abilitățile imediat aplicabile de care au nevoie în noul rol. Bazându-se pe studiile Learner Persona cu privire la particularitățile și preferințele de învățate ale Team Leader-ilor din tech, programul oferă o călătorie de învățare experiențială pe durata a 3-4 luni în funcție de dinamica optimă pentru organizație și participanți. Aceasta începe de la conștientizarea de sine și înțelegerea rolului de lider al echipei, apoi continuă cu motivarea și comunicarea în echipă și în cele din urmă abordează performanța echipei.

New call-to-action