Dificultățile întâmpinate de lideri din domeniul IT în contextul muncii hibride

Dificultățile întâmpinate de lideri din domeniul IT în contextul muncii hibride

Vizualizări: 8
Liderii sunt aceia care nu doar conduc, ci inspiră. Cei care își coordonează echipa către succes, cu empatie, ambiție și perseverență. Dar când tot ce cunoșteam începe să aparțină de domeniul trecutului, iar modelul de lucru hibrid e din ce în ce mai prezent, ce provocări întâmpină liderii din domeniul IT? Și atunci când noua paradigmă e încă un teren necunoscut, cum reușesc liderii să inspire?

Lipsa interacțiunii zilnice cu echipa

Pentru 76% dintre team leaderi, provocările de ordin uman, ce țin de interacțiunea cu oamenii, se dovedesc a fi mai greu de gestionat decât cele de ordin tehnic, potrivit celui mai recent studiu Equatorial realizat în parteneriat cu Reveal Marketing Research.

Atunci când comunicăm la birou, șansele ca mesajul nostru să fie receptat sunt mai mari, fie că vorbim despre muncă, fie despre momentele recreaționale dintre colegi. Odată cu standardizarea metodei de lucru hibrid, componenta relațională a suferit modificări. Nu doar că a fost transferată în spațiul digital, dar comunicarea a devenit mai dificil de sincronizat.

Nevoia de a socializa este primordială, dar atunci când programele și metodele de lucru diferă de la un membru al echipei la altul, încercarea de a comunica sincron poate aduce mai multe provocări decât beneficii. Aceasta este una dintre concluziile celor de la Forbes, cei ce, de asemenea, recomandă liderilor a aplica noi strategii de comunicare pentru ca productivitatea angajaților să nu fie periclitată.

Motivația și moralul angajaților

Unul dintre cele mai pronunțate obiective de business este de a spori productivitatea în rândul echipelor de lucru. Dar acest obiectiv devine unul dificil de realizat, atunci când angajații nu sunt destul de motivați sau moralul nu le este suficient de ridicat.

În cazul metodei de lucru hibrid, cel mai nou studiu Equatorial ne arată că 3 din 10 team leaderi consideră aspecte dificile la locul de muncă motivația și moralul angajaților. Cauzele pentru care nivelul de angajament al echipei este afectat pot fii atât de ordin intern, cât și de ordin extern. Printre acestea se numără condițiile de lucru, relația cu membrii echipei, capacitatea liderului de a furniza tehnologiile potrivite și chiar, trecerea de la un mediu complet remote la unul hibrid, potrivit unui articol realizat de Metropolia University of Applied Sciences.

Totodată, cultura organizațională poate influența considerabil încrederea echipei tale, minimizând dorința de performanță pe o perioadă mai lungă de timp. O cultură organizațională pozitivă și un angajament puternic al liderilor față de bunăstarea echipelor sunt foarte importante, potrivit Harvard Business Review. De aceea, liderii trebuie să fie atenți la provocările cu care se confruntă angajații și să le susțină nevoile.

Identificarea soluțiilor și eficiența deciziilor

Metoda de lucru hibrid aduce cu ea provocări și în ceea ce privește componenta decizională. Confruntându-se cu situații noi, liderii din domeniul IT trebuie să găsească rapid soluții care să permită adaptarea mai rapidă la noul stil de lucru.

Unul dintre cele mai pregnante riscuri vizează diferențele de înțelegere a culturii organizaționale dintre angajații care lucrează de acasă și cei care lucrează de la birou, potrivit CIO. Aceste diferențe pot insufla sentimente negative între membrii echipei, reducând capacitatea de colaborare.

În această situație, deși problema este ușor identificabilă, o treime dintre liderii din domeniul IT consideră găsirea de soluții la problemele echipei un aspect dificil al activității lor din prezent, așa cum revelează studiul Equatorial.

Presiunea de a dezvolta noi abilități

Fiecare problemă organizațională identificată în noul context de muncă necesită o anumită abilitate din partea liderilor din domeniul IT. Atunci când liderii sunt pregătiți și știu cum să susțină un mediu hibrid, succesul atinge toate nivelurile companiei.

41% din forța de muncă globală se gândește să își părăsească locul de muncă până la finalul anului, potrivit Work Trends Index Report, al celor de la Microsoft, pentru 2022. De aceea, pentru lideri este mai important ca niciodată să recunoască schimbările și să acționeze în acest sens, așa cum încurajează și McKinsey & Co.

Studiul Equatorial ne-a oferit o imagine clară asupra modului în care liderii din domeniul IT percep schimbarea, 72% dintre aceștia fiind de acord că modelul de lucru hibrid reprezintă o provocare.

Cum te poți adapta schimbării?

Pentru a avea succes, trebuie să îți ajustezi discursul la a fi empatic și orientat către bunăstarea echipei și să construiești o cultură organizațională bazată pe social learning și upskilling, potrivit EY. Mai mult, trebuie să acorzi atenție dezvoltării tale și, în special, dobândirii de soft skills. Astfel, vei putea rămâne o parte integrantă din echipa ta și câștiga o imagine 360 asupra organizației tale, atât de necesară succesului, așa cum prezintă The Enterprisers Project.

Noi am înțeles nevoile actuale ale liderilor din domeniul IT, dar și a echipelor pe care aceștia le conduc. De aceea, Equatorial își propune să susțină liderii din domeniul IT în dobândirea de soft skills noi, prin programe de training și platforme specializate. Transformă și tu viitorul în oportunități, alătură-te misiunii Equatorial.

Știm cât de greu îți este să formezi sau să găsești un lider pentru echipa voastră tehnică. Știm că oamenii tehnici nu agreează orice training. De unde știm? Pentru că rulăm programe de învățare pentru echipe de peste 20 ani. Deși mulți dintre colegii tăi sunt entuziasmați de ideea de a fi promovați, în foarte scurt timp ajung să se confrunte cu provocări legate de managementul echipei, cum ar fi comunicarea, motivarea și dezvoltarea echipei, luarea deciziilor și delegarea.

Programul nostru Leadership MBA este conceput pentru a oferi liderilor echipei tale cunoștințele, instrumentele și abilitățile imediat aplicabile de care au nevoie în noul rol. Bazându-se pe studiile Learner Persona cu privire la particularitățile și preferințele de învățate ale Team Leader-ilor din tech, programul oferă o călătorie de învățare experiențială pe durata a 3-4 luni în funcție de dinamica optimă pentru organizație și participanți. Aceasta începe de la conștientizarea de sine și înțelegerea rolului de lider al echipei, apoi continuă cu motivarea și comunicarea în echipă și în cele din urmă abordează performanța echipei.

New call-to-action