Cum construiește modelul DevOps noua forță de muncă remote

Evenimentul care a marcat anul 2020 a dus la o schimbare la 180 de grade a modului în care companiile își desfășoară activitatea. Digitalizarea forțată și tranziția de la biroul de la locul de muncă, la biroul din propriul cămin au dus la adoptarea unui model de colaborare specific DevOps pentru a face ca această trecere să aibă un impact moderat asupra modului de lucru.

Companiile ale căror echipe au implementat și lucrat după modelul DevOps le-au fost insuflate obiceiuri de bune colaborare IT și fluxuri de automatizare. Acestea au fost împrumutate cu scopul de a fi utilizate în lucrul remote, iar folosirea serviciilor de cloud computing a însemnat ca angajații să poată accesa resurse din afara birourilor fizice, mult mai usor.

Pe lângă toate acestea, modelul DevOps și filozofia de dezvoltare Agile abordează probleme organizaționale care depășesc tehnologia, cum ar fi empatia, colaborarea dintre IT și business stakeholders, flexiblilitatea echipei și reducerea task-urilor repetitive cu automatizarea. Toate acestea au fost extrem de utile angajaților în criza COVID-19. Acest tip de atitudine va fi crucială indiferent de efectele pe termen lung ale pandemiei și va stabili un nou mod de lucru pe care îl vom numi “noua normalitate”.

Modelul DevOps crește eficiența forței de muncă la distanță

Chiar și în companiile native în cloud, unde colaborarea DevOps și munca remote erau aspecte obișnuite înainte de pandemie, trecerea la o forță de muncă majoritară sau complet remote a determinat practici mai sistematizate, bazate pe software – unele dezvoltate în mai puțin de o zi.

Companiile au încercat să își dea seama cum să livreze servicii de aceeași calitate fără ca forța de muncă să fie fizic la locul de muncă. Astfel, putem lua ca exemplu o  comanie se cloud file sharing care a început acest proces prin a face “curățenie” în back-end pentru a se asigura că serviciile își păstrează standardele cu care și-a obișnuit clienții.

Astfel, echipa de IT Service a utilizat Jira Service Desk pentru a crea un portal centralizat al tuturor celor 2500 de angajați și contractanți pentru a putea accesa toate datele care aveau legătură cu pandemia, inclusiv anunțurile oferite de companie și FAQs, informații referitoare beneficii medicale etc. Echipa a instalat un sistem automat de adăugare a noilor angajați în sistem pentru a oferi suport și pentru a reduce presiunea asupra echipei.

Un alt principiu pe care echipa l-a aplicat a fost feedback-ul continuu care are ca rol optimizarea sistemului. Astfel, feedback-ul oferit de angajați a fost transferat în Tableau, tool ce servește la vizualizarea datelor pentru a oferi o imagine de ansamblu asupra resurselor cele mai utilizate de angajați.

 

Un model DevOps recuperează pașii spre transformarea digitală

Pe lângă toate acestea, companiile care au investit deja în transformarea digitală au reușit să reziste mai bine pandemiei, spre deosebire de cei care nu au alocat suficientă atenție și timp acestui subiect. Cei din urmă se luptă în acest moment pentru a supraviețui.

Companiile care nu au adoptate pe deplin un model DevOps și transformarea digitală sunt prinde într-un cerc vicios. Echipele au fost copleșite de trecerea la muncă la distanță, motiv pentru care tranziția digitală a fost încetinită.

Majoritatea companiilor sunt familiarizate cu principiile DevOps care reprezintă o schimbare radicală, cum ar fi actualizările frecvente ale aplicațiilor și implementarea de mare viteză, cunoscute în cercurile de producție DevOps și Lean sub numele de kaikaku .

 

Organizațiile care de luptă cu transformarea digitală pot apela, la un concept mai puțin accentuat de schimbare a instrumentelor.

Meniu