Acest workshop practic de 2 zile este conceput pentru Project Manageri, profesioniști PMO, Delivery Leads și Portfolio Coordinators care doresc să își îmbunătățească abilitățile de project management și să le aplice eficient folosind capabilitățile Strategic Portfolio Management (SPM) din ServiceNow.
- Project Managers
- Program Managers
- Portfolio Managers
După finalizarea acestui training practic, participanții vor putea:
-
Înțelege principalele faze ale livrării proiectelor și modul în care acestea sunt structurate în ServiceNow.
-
Capta și evalua cerințele utilizând analiza business case și scorarea strategică.
-
Aloca resurse și monitoriza capacitatea echipelor.
-
Urmări riscurile, problemele și starea proiectelor folosind dashboard-uri și registre.
-
Raporta performanța livrării prin analize de timp, cost și resurse.
-
Obține vizibilitate la nivel de portofoliu și sprijini guvernanța prin informații partajate.
- Pentru o bună înțelegere a acestui training, este recomandat să fi promovat ITIL® 4 Foundation.
Modulul 1: Demand Management & Evaluarea Business Case-ului
Concepte cheie:
-
Ciclu de viață al cererii: de la idee la proiect
-
Structura business case-ului: costuri, beneficii și aliniere strategică
-
Scorarea și prioritizarea cererilor
Focus SPM:
-
Utilizarea modulului Demand Management pentru a trimite, evalua și prioritiza cereri
-
Construirea business case-urilor cu analiză cost/beneficiu
-
Aplicarea modelelor de scorare pentru pregătirea aprobării
Exercițiu: Trimite o idee, completează un business case și prioritizează cereri folosind criterii de scorare.
Modulul 2: Ciclul de viață al proiectului & Modele de livrare
Concepte cheie:
-
Faze ale proiectului de la inițiere la închidere
-
Modele de livrare: Waterfall, Agile, Hybrid
-
Urmărirea proiectului și execuția pe etape
Focus SPM:
-
Crearea și gestionarea unui proiect în Project Workspace
-
Definirea fazelor, milestone-urilor și abordării de livrare
-
Monitorizarea progresului și statusului pe etape
Exercițiu: Creează un proiect și definește fazele și modelul de livrare.
Modulul 3: Planificarea ariei de cuprindere & Structura task-urilor
Concepte cheie:
-
Principiile Work Breakdown Structure (WBS)
-
Șabloane de task-uri și ierarhii de planificare
-
Alinierea scopului cu rezultatele
Focus SPM:
-
Utilizarea șabloanelor și ierarhiilor de task-uri în tab-ul Planning
-
Alocarea task-urilor și definirea dependențelor
-
Menținerea alinierii scopului
Exercițiu: Construiește o structură de task-uri cu ierarhie, alocă responsabili și definește dependențe.
Modulul 4: Time Management & Scheduling
Concepte cheie:
-
Fundamentele programării: dependențe, milestone-uri, durată
-
Planificare pe timeline și urmărire în timp real
Focus SPM:
-
Utilizarea Timeline View și Project Workspace pentru construirea și monitorizarea programului
-
Stabilirea duratelor task-urilor și a milestone-urilor
Exercițiu: Construiește un program de proiect cu cel puțin un milestone și două task-uri dependente.
Modulul 5: Alocarea resurselor & Capacity Planning
Concepte cheie:
-
Tipuri de resurse și disponibilitate
-
Alocare pe baza de competențe
-
Load balancing și vizibilitate asupra resurselor
Focus SPM:
-
Alocarea resurselor la task-uri și gestionarea disponibilității
-
Vizualizarea alocărilor echipelor și a capacității prin Resource Management tools
Exercițiu: Alocă membri ai echipei la task-uri pe baza disponibilității și rezolvă cazurile de supraîncărcare.
Modulul 6: Planificarea costurilor & Monitorizarea financiară
Concepte cheie:
-
Estimarea și urmărirea costurilor
-
Buget vs. realizat
-
Responsabilitatea financiară în proiecte
Focus SPM:
-
Utilizarea tab-ului Financials pentru setarea planurilor de cost, urmărirea realizatelor și monitorizarea variațiilor
Exercițiu: Creează un plan de costuri și actualizează costurile realizate pe durata execuției proiectului.
Modulul 7: Guvernanță, Riscuri & Probleme
Concepte cheie:
-
Managementul riscurilor, problemelor, deciziilor și acțiunilor
-
Puncte de control în guvernanță
-
Controlul execuției
Focus SPM:
-
Utilizarea registrelor la nivel de proiect pentru riscuri, probleme și acțiuni
-
Monitorizarea sănătății proiectului și a progresului rezolvării
Exercițiu: Înregistrează un risc, o problemă și atribuie o decizie și o acțiune pentru rezolvarea lor.
Modulul 8: Reporting & Vizibilitate la nivel de Portofoliu
Concepte cheie:
-
Indicatori de sănătate ai proiectului
-
Alinierea la nivel de portofoliu
-
Raportarea către stakeholderi
Focus SPM:
-
Construirea de dashboard-uri pentru urmărirea performanței timp, cost și resurse
-
Vizualizarea proiectelor în cadrul portofoliilor și monitorizarea alinierii cu obiectivele
Exercițiu: Creează un dashboard care să afișeze progresul proiectului, utilizarea resurselor și metricile de cost. Adaugă proiectul într-un portofoliu.
- Agile & ServiceNow – Plan, Align and Deliver
- Performance Analytics – Power Dashboards with ServiceNow
- ITIL® 4 Foundation
Acest curs nu este asociat cu un program de certificare oficial.