×

    Studiu 2020: Impactul COVID-19 asupra proceselor de învățare și dezvoltare personală

    distribuie:

      

    Analiza impactului COVID-19 asupra companiilor a pornit de la dorința de a putea exprima o părere documentată din partea persoanelor responsabile de procesele de învățare și dezvoltarea competențelor tehnice și inter-personale ale angajaților. Se vorbește foarte mult de un impact al coronacrizei, dar nicio părere nu pleacă de la opinia pieței, a celor care își desfășoară activitatea. Bittnet Training și Equatorial și-au propus, astfel, ca prin acest studiu de piață să poată oferi o imagine reală a felului în care educația și procesele de învățare sunt afectate, care este nivelul de adaptare în context de criză și măsurile care au fost luate și lecțiile cu care ieșim din această perioadă de izolare socială. 

    Studiul a fost efectuat în perioada 8 – 22 Aprilie 2020 și a avut 128 respondenți din care 18.75% își desfășoară activitatea în Educație / Training, 13.28% în IT&C și Producție, 8.59% lucrează în Automotive și 7.81% în Management – Consultanță.

    Dintre aceștia, 26.56% reprezintă companii mari cu peste 2000 angajați, 25% sunt companii mici, antreprenoriale cu 0 – 50 angajați, 17.18% lucrează în companii ce au între 201 – 500 angajați, 12.5% au între 1001 – 2000 angajați și 7.81% sunt companii cu 501 – 1000 angajați.

    Așadar, eșantionul este format preponderent din oameni care lucrează în companii mari și foarte mari, 64% dintre aceștia derulându-și activitatea în companii cu peste 200 angajați. 

    40.62% dintre persoanele care au participat la studiu se ocupă dedicat de partea de learning și dezvoltare a angajaților din companii, 32.81% își desfășoară activitatea în resurse umane și 22.65% au alte funcții în companiile în care lucrează (cei mai mulți în poziții de management, managing partners sau owneri de business). 

    Suntem dinamici și într-o continuă schimbare sau adaptare la cerințele pieței, dar atunci când apar situații de forță majoră care implică întreg ecosistemul economic și de business ne dăm seama că niciodată nu ești suficient de pregătit pentru a nu fi luat prin surprindere de eventuale crize. În contextul pandemiei generate de virusul COVID-19 trei sferturi din companiile respondente la studiul de față au fost impactate negativ de mutarea activității în format work from home, de la distață, prin instrumente de videoconferință și colaborare online.

    Companiile pentru care nu au aparut schimbări sau au fost impactate pozitiv au peste 1000 angajați și sunt industrii precum IT&C, HR – Recrutare, Servicii și Utilități. 

    În ceea ce privește procesele de educație, cele mai multe companii derulează doar proiectele esențiale, mutând multe din proiecte în a doua parte a anului. Doar o cincime dintre acestea au ales mutarea învățării în format online și adaptarea conținutului perioadei actuale.

    Desigur, există și îngrijorări specifice momentului, ”înghețarea” bugetelor de training, reticența angajaților pentru programe de învățare live virtual fiind două din cele mai comune.

    Dacă ne raportăm la prioritățile din această perioadă, respondenții apreciază ca fiind cele mai importante managementul la distanță, abilitățile de muncă la distanță, leadership în criză și programele de re-skilling și up-skilling, iar din perspectiva metodelor de învățare utilizate cei mai mulți au apelat la training-urile / webinariile live virtual și la platforme de e-learning care sunt apreciate ca fiind mai puțin eficiente decât învățarea clasică, în sala de curs.

    Dacă este ceva ce companiile vor păstra după acestă perioadă de lucru la distanță și izolare socială, în mod cert va fi dezvoltarea abilităților de muncă la distanță și transformarea opțiunii de ”work from home” dintr-un beneficiu într-o alternativă viabilă la care angajații să apeleze.

    Până la urmă, ne rezumăm la a ne adapta mai bine la schimbări, la a ne oferi mai mult timp pentru adaptare și a fi deschiși să acceptăm noul, să avem deschidere individuală spre dezvoltare și o autonomie a învățării. Vorbim de o adaptare atât a celui care învață, cursantul, dar și a celor care conduc procesul de învățare, furnizorii de educație. Sunt necesare instrumente specifice învățării și comunicării online, care să suplinească lipsa interacțiunii dintre cursanți, dar și o bună pregătire a celor care fac transferul de cunoștințe astfel încât să îi mențină engaged pe participanții la curs de la început până la final. Să ne concentrăm mai mult pe învățare experiențială, memorabilă, gamificarea fiind o opțiune care începe să fie luată în considerare de tot mai multe companii după perioada de criză.

     
     

     

     
    New call-to-action


     

    distribuie: